Tuesday, May 17, 2011

exhibition project 3rd year UTHM student

Salam + bismillah + selamat sejahtera..

Semoga kalian sihat2 selalu, time musQ post entry ini. Hampir 80% student UTHM dah pulang ke kampung halaman masing2.Al maklum la cuti sem kan..semoga masa cuti nih diisi dengan benda yang bermanafaat.So kali ini musQ nak post tentang satu event yang dianjurkan oleh Kelab kejuruteraan Elektrik yang act agak lame dah berlaku tapi baru skang sempat nak post. Act, ni projek 3rd year by UTHM electrical student yang ambil subjek mikropengawal dan mikroproses (dengar nama subjek pown dah agak gerun).Untuk pengetahuan, projek ini diwajibkan untuk semua student menggunakan sensor sebagai analog input dan juga menggunakan samaada led,lcd atau lain2 komponen yang sesuai untuk dijadikan output.

So, Alhamdulillah..event nih berjalan dengan lancar daripada pukul 9.00 pagi sehingga jam 4 petang. So time event ni banyak kategori dipertandingan contohnye b0oth terbaik, projek terbaik dan juga poster terbaik. Dan majlis penutup bagi acara ni dihadiri oleh Dekan Fakulti Elektrik Elektrik Prof Hj Ayob B Hj Johari..

So, seperti biase musQ pon ader masuk projek nih..Alhamdulillah..no 4!!..type banyak pon korunk letih nak bace..so macam biase trademark musQ..kita tengok video yang telah dish0ot oleh musQ mengenai projek budak2 elektrik yang dihasilkan..gempak2 o0o!!





projek keretapi!!


Lampu trafik


Mesin lipat kain..khas untuk orang2 malas..hehe


Spinning gasing??...


sebenarnye nak detect bape space parking yang tinggal jer..



Projek kumpulan musQ
dapat no 4!!

multi-purpose voltmeter






p/s kepada sesiapa yang projek mereka takde dalam video yang di post nih..jgn marah..musQ tak cukup tangan nak sh0ot sume group..papehal pown!!gud job all electrician student!!

No comments:

Post a Comment