Monday, February 13, 2012

Ini Jiwa,Kisah Saya - musQ

Salam + Bismillah + Selamat sejahtera



Lama rasanya tak post entry yang baru!
Tapi anda semua boleh mengetahui update terbaru musQ di




profile fanpage musQ production





Terlalu asyik promote page sampai terlupa bertanya khabar..hehehe ^_^

Apa Khabar semua? semoga semuanya berada dalam keaadaan sihat dan sentiasa ceria. Alhamdulillah musQ berada dalam keadaan sihat walafiat cuma baru-baru ini keadaan kesihatan tidak berapa menentu. Mungkin untuk menghapuskan dosa-dosa kecil yang masih banyak lagi ada di dalam diri.

Mujur keluarga banyak membantu ketika dalam keadaan sakit. InshaAllah pada entry kali ini, musQ ingin memberikan satu post viedo mengenai keluarga. Selain tujuan untuk membuat video ringkas untuk family, musQ dapat juga menajamkan skill bagi membuat editing video ini.




gambar menunjukkan keseluruhan layer yang digunakan dalam sony vegas untuk musQ hasilkan video keluarga bahagia ini.



Diantara transition dan video fx yang digunakan musQ adalah

1. Defocus
2.Deform
3.Film Grain
4. Film Effects
5. Lens Flare
6.Light rays
7. Rays
8. Swirl
9. Tv simulator
10. Wave
11. Sharpen



Ini adalah sebahagian video fx yang digunakan musQ untuk video ini. Jikalau inginkan yang lebih detail. Anda boleh tengok tutorial2 di youtube ataupun di laman2 sesawang editing software.





VIDEO DARIPADA musQ



serba ringkas penerangan mengenai video ini. Keseluruhan gambar ini diambil ketika musQ dan keluar berada di negara matahari terbit Jepun. Satu pengalaman yang sangat menarik walaupun hanya berkesempatan untuk tinggal di sana selama setahun. Sebuah negara yang sangat berdisiplin dan bersalji.hehe..Pergi ke negara sana ketika berumur 4 tahun(kalau tak silap)






musQ (seluar hijau aka badut) comel jugak time kecik2 duluh..haha



P/s Ini kisah saya, tentang mereka yang saya sayangi. Ini sebahagian hidup saya, tentang kekeluargaan. Ini kisah saya, tentang kasih sayang. Ini jiwa saya, untuk mencapai kejayaan. Ini kekuatan saya, doa saya sentiasa mengiringi mereka







No comments:

Post a Comment